Sunday 20 January 2013

Korea National Institute of Ecology Menjadi Tempat Menarik

Dengan wawasan futuristik, Institut Kebangsaan Korea Selatan Ekologi (NIE) menjadi realiti pada 17 Oktober 2012. Dijemput untuk membantu merasmikan NIE ialah Profesor Joy Zedler Jabatan Botani UW dan tujuh pemulihan ekologi lain dari seluruh dunia (1 Kanada, 1 Jerman, 2 Australia, 1 dari UK dan 2 lebih dari Amerika Syarikat,). Korea Naib Menteri Alam Sekitar dan Gabenor Seocheon County dibuka simposium dua hari untuk memperingati Institut baru. 
Zedler mengucapkan tahniah kepada Korea untuk mencapai projek mereka yang bercita-cita tinggi, yang bertujuan untuk memajukan pemulihan ekologi dengan mengupah kira-kira sedozen saintis, menyediakan pangsapuri untuk saintis dan pelajar yang melawat, dan menekankan penyelidikan dan pendidikan (di semua peringkat). 

Kemudahan baru juga akan menyokong jangkauan awam dengan menarik pelawat ke lapan ekar ekosistem dibina, empat kubah mengesankan rumah hijau, lau luar, dan rumah hijau beberapa penyelidikan. Kemudahan ini baru yang menarik akan memberi kuasa kepada penyelidik untuk membangunkan dasar dan strategi kebangsaan bagi memelihara, memulihkan, memulihkan, dan mengekalkan sumber ekologi Korea Selatan. 
Untuk mencapai misi mereka yang bercita-cita tinggi, Pengarah Dr Chang Seok Lee memudahkan kerjasama dengan banyak universiti dan agensi-agensi sumber, menjadikan ia benar-benar satu usaha kebangsaan. Dr Lee telah diambil atas kepakaran beliau dalam ekologi tanah untuk membimbing perancangan dan penanaman tumbuh-tumbuhan asli yang mewakili hutan asli dan tanah lembap di rantau ini.




SUMBER

Tags:

0 Responses to “Korea National Institute of Ecology Menjadi Tempat Menarik”

Post a Comment

ShareThis

DailyBerita.blogpot.com. Powered by Blogger.

Subscribe

Donec sed odio dui. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio. Duis mollis

Designed by SpicyTricks